S prijateljico Tadejo Ternar se, od kar imave modno agencijo Glammodels, soočava z lepotnimi ideali, ki jih narekujejo družbena omrežja. Profili slik deklet, ki nas povprašujejo in nam pišejo v želji po modnih izkušnjah govorijo precej drugačno sliko, kot jih vidimo kasneje na vpisih in kastingih.
Nedavno sva imeli takšen primer, da nama je pisalo dekle v želji po spoznavanju modnega sveta. Poslala nama je svoje fotografiije (seveda obdela v xy programu za fotografije). Za vse tiste, ki še ne veste, telefoni imajo sedaj že takšne aplikacije, da se lahko fotografiraš popolnoma naraven in si znotraj aplikacije ustvariš popoln make up. Se stanjšaš, si povečaš ustnice, pobarvaš oči… skratka naredijo te lahko tudi neprepoznavne. Povabili sva dekle na kasting in sledila je rahla zamišljenost naju obeh.
Dekle je namreč bilo videti v živo veliko bolj naravno – drugače, kot se je predstavilo na svoji “umetni” fotografiji. Zato sva se odločili, da bove javno spregovorili in sprožili akcijo, ki bi ozaveščala mlade o naravni lepoti, o dobrem počutju v svoji koži, borba proti zlaganim zretuširanim "idealom" na socialnih omrežjih.
Po večletnih izkušnjah pri delu z mladimi na različnih področjih (manekenski in plesni tečaji, vsakodnevno življenje) ugotavljamo, da kljub našemu stremljenju, da jim predstavljamo manekenstvo v zdravi obliki, govorimo o pomembnosti tako zunanje naravne lepote kot notranje, opažamo, da so mladi, predvsem ženski spol, pod pritiskom zlaganih nedosegljivih lepotnih "idealov", ki so zavzeli socialna omrežja. Vse to zelo negativno vpliva na samopodobo, ki je v adolescenci zelo labilna in občutljiva na zunanje vplive. Žalosti nas, ko se v vsakodnevnih pogovorih z mladimi srečujemo z vprašanji, ki nam dajo misliti. Kljub temu, da v manekenski šoli opozarjamo na pomen naravne lepto, učimo javnega nastopanja in nasploh povezujemo modni svet z zdravimi vidiki vsakdanjega življenja, to ni dovolj. Še vedno dosežemo samo mlade, ki prihajajo k nam in še vedno ti mladi čutijo pritiske okolice, kar postavlja njihovo samopodobo pod vprašaj. Izgovori, da so trendi pač takšni in da je to normalno v svetu mode zlahka ugovarjamo, saj v svetu visoke mode še vedno prevladujejo modeli z naravno lepoto.
Namen naše akcije ni borba proti splošnemu dogajanju, ampak zavzemanje in spodbujanje mladih, da si ustvarijo zdravo samopodobo na realnih temeljih. Radi bi, da se mladi dobro počutijo v svoji koži, skrbijo za svojo zunanjo in notranjo lepoto in se zavedajo, da je pristnost prednost, saj verjamemo, da se bo trg nasičil z umetno lepoto in bo povpraševanje po naravni lepoti samo še rastlo.
K sodelovanju bi radi povabili vse, ki z nami delijo mišljenje in tako ali drugače vplivajo na mlade, da se nam pridružijo. Skupaj bi radi zagnali gibanje, ki se bo zavzemalo za naravno, pristno in predvsem, naj se mladim ne mudi odrasti.
Vaša Miša